Warning: session_start() [function.session-start]: open(/home/teache00/.system/tmp/sess_o58drv50soc9rdnt75tbsifae0, O_RDWR) failed: Disk quota exceeded (122) in /home/teache00/bptu.kiev.ua/www/common.php on line 12
Наші професії
Департамент освіти і науки
Київської обласної державної адміністрації

Державний навчальний заклад "Білоцерківське
професійно-технічне
училище
ім. П.Р.Поповича"
20.09.2016

Офіціант

Головне в професії офіціанта – це не вміння правильно зварити каву чи налити сік у потрібній кількості, це здатність зробити так, щоб людині було затишно і приємно знаходитися в закладі, де ти працюєш.
Історіяпрофесії
Перші офіціанти з'явилися ще в стародавньому Єгипті десь 6 тис. років тому. В Україні офіціанти з'явилися разом з ресторанами європейського типу. Офіціантом брали юнака, який був підсобним робітником та протягом чотирьох років освоював професію, починаючи з миття посуду і прибирання.  Потім працівник поступово освоював технологію подачі страв,  роботу з відвідувачами, правила розрахунку.
Характер роботи
Основна функція майстра ресторанного обслуговування – забезпечення чіткого та ввічливого обслуговування відвідувачів ресторану. Також в процесі роботи він:
– готує зал до обслуговування споживачів;
– отримує столовий посуд, прибори, столову білизну;
– здійснює попереднє сервірування столів, складає серветки різними способами;
– зустрічає гостей, супроводжує їх до вільних або замовлених місць;
– приймає замовлення від споживачів, отримує та подає страви та напої;
– обслуговує клієнтів у номерах готелів;
– займається декантацією вина та напоїв, фламбуванням страв;
– проводить розрахунки із клієнтами за допомогою касового апарата, персонального комп’ютера;
– складає заявки на одержання товарів, кулінарних виробів, страв, булочних та кондитерських виробів;
– складає попереднє меню для фуршетів, бенкетів та інших заходів поза межами закладу ресторанного господарства.
Умови праці
Майстер  ресторанного обслуговування працює у торгових залах ресторанів.
Робота пов’язана зі спілкуванням з відвідувачами та персоналом ресторану, змінними бригадами (офіціантами, барменами).
Ринок праці
Професія майстра ресторанного обслуговування є популярною у сфері ресторанного та готельного обслуговування.
Медичні обмеження
Робота не рекомендується людям із захворюваннями:
– органів дихання (туберкульоз, хронічна пневмонія);
– серцево-судинної системи (гіпертонія, пороки серця);
– опорно-рухового апарату (деформація хребта, ревматизм);
– нервової системи;
– шкіри (дерматити, екземи);
– органів слуху та зору.
 Вимоги до індивідуально психологічних особливостей
– організаторські здібності;
– розвинені комунікативні здібності;
– здатність впливати на оточуючих;
– аналітичні здібності (уміння аналізувати й передбачати ситуацію);
– стратегічне мислення;
– високий рівень переключення, концентрації й обсягу уваги;
– гарна пам’ять, охайність;
– незалежність, самостійність у прийнятті рішень;
– впевненість у собі, енергійність, самоконтроль, самоорганізація.
Перспективи
Професійне зростання  - підвищення кваліфікації,  адміністративне  зростання, продовження освіти в середніх спеціальних і вищих навчальних закладах , одержання кваліфікації  "менеджер підприємств торгівлі і громадського харчування".
Професія офіціанта затребувана на ринку праці, особливо в період масового відпочинку.
Споріднені професії
Офіціант, бармен, хостес, буфетник, адміністратор залу, кухар.

ДСПТО 5123.ОН.55.50-2013

 

Новини

05.10.2018

Зі святом, дорогі педагоги! детальніше »

04.09.2018

Навчальний рік стартував детальніше »

02.07.2018

На щастя, на долю детальніше »

04.06.2018

Волонтерська допомога детальніше »

29.05.2018

Щоб не трапилось біди детальніше »



Корисні посилання

 
 
 
 

Контактна інформація

09109
вул. Карбишева 9А,  
м.Біла Церква, 
Київська обл. 

Телефон: (04563) 6-24-88
Факс: (04563) 6-24-74
E-mail: 5ptu@ukr.net


ВГОРУ