Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації
Заклад професійної (професійно-технічної) освіти

"Білоцерківський професійний коледж"

ЗБЕРІГАЄМО СПОКІЙ.
ВІРИМО В ЗСУ.
РАЗОМ ДО ПЕРЕМОГИ!

Наші професії

Офіціант

Головне в професії офіціанта – це не вміння правильно зварити каву чи налити сік у потрібній кількості, це здатність зробити так, щоб людині було затишно і приємно знаходитися в закладі, де ти працюєш.

Історія професії

Перші офіціанти з'явилися ще в стародавньому Єгипті десь 6 тис. років тому. В Україні офіціанти з'явилися разом з ресторанами європейського типу. Офіціантом брали юнака, який був підсобним робітником та протягом чотирьох років освоював професію, починаючи з миття посуду і прибирання.  Потім працівник поступово освоював технологію подачі страв,  роботу з відвідувачами, правила розрахунку.

Характер роботи

Основна функція майстра ресторанного обслуговування – забезпечення чіткого та ввічливого обслуговування відвідувачів ресторану. Також в процесі роботи він:

  • готує зал до обслуговування споживачів;
  • отримує столовий посуд, прибори, столову білизну;
  • здійснює попереднє сервірування столів, складає серветки різними способами;
  • зустрічає гостей, супроводжує їх до вільних або замовлених місць;
  • приймає замовлення від споживачів, отримує та подає страви та напої;
  • обслуговує клієнтів у номерах готелів;
  • займається декантацією вина та напоїв, фламбуванням страв;
  • проводить розрахунки із клієнтами за допомогою касового апарата, персонального комп’ютера;
  • складає заявки на одержання товарів, кулінарних виробів, страв, булочних та кондитерських виробів;
  • складає попереднє меню для фуршетів, бенкетів та інших заходів поза межами закладу ресторанного господарства.

Умови праці

Майстер  ресторанного обслуговування працює у торгових залах ресторанів. Робота пов’язана зі спілкуванням з відвідувачами та персоналом ресторану, змінними бригадами (офіціантами, барменами).

Ринок праці

Професія майстра ресторанного обслуговування є популярною у сфері ресторанного та готельного обслуговування.

Медичні обмеження

Робота не рекомендується людям із захворюваннями:

  • органів дихання (туберкульоз, хронічна пневмонія);
  • серцево-судинної системи (гіпертонія, пороки серця);
  • опорно-рухового апарату (деформація хребта, ревматизм);
  • нервової системи;
  • шкіри (дерматити, екземи);
  • органів слуху та зору.

Вимоги до індивідуально – психологічних особливостей

  • організаторські здібності;
  • розвинені комунікативні здібності;
  • здатність впливати на оточуючих;
  • аналітичні здібності (уміння аналізувати й передбачати ситуацію);
  • стратегічне мислення;
  • високий рівень переключення, концентрації й обсягу уваги;
  • гарна пам’ять, охайність;
  • незалежність, самостійність у прийнятті рішень;
  • впевненість у собі, енергійність, самоконтроль, самоорганізація.

Перспективи

Професійне зростання  - підвищення кваліфікації,  адміністративне  зростання, продовження освіти в середніх спеціальних і вищих навчальних закладах , одержання кваліфікації  "менеджер підприємств торгівлі і громадського харчування". Професія офіціанта затребувана на ринку праці, особливо в період масового відпочинку.

Споріднені професії

Офіціант, бармен, хостес, буфетник, адміністратор залу, кухар.

ДСПТО 5123.ОН.55.50-2013